Kam vybehnúť   >   Aktivity   >   Vychádzka na výhliadku Šianec

Vychádzka na výhliadku Šianec

Hoci túto trasu nazývam vychádzkou, radšej si obujte športovú obuv a oblečte sa do prírody. Trasa nie je značená, preto sa pokúsim podrobnejšie popísať orientačné body. Ak začnete v Hlohovci na Námestí sv. Michala, vydajte sa Podzámskou ulicou. Prejdite okolo lekárne, optiky a pokračujte alejou briez a následne okolo areálu základnej školy. Potom už začnete stúpať Šomodskou ulicou (zľava domy a zprava stromy Zámockej záhrady). V strede Šomodskej ulice - po pravej strane - uvidíte schodisko (to vedie k Empírovému divadlu - môžete sa na chvíľu pri ňom pristaviť a pozrieť si aj francúzske terasy v Zámockej záhrade). Na Šianec však treba pokračovať ďalej Šomodskou ulicou. Na jej konci (kde končí asfaltová cesta) vás dovedie na Urbánok - k altánku sv. Urbana - patróna vinohradníkov. Sochu v altánku nenájdete a aj samotný altánok býva často poznačený vandalmi. Ak sa z Urbánka pozriete smerom na vrch kopca, hore už uvidíte striešky posedenia na Šianci. Ale to Vás delí od cieľa ešte asi 15 min cesty. Môžete si vybrať, kadiaľ budete pokračovať. Za posledným domom pod Urbánkom môžete zabočiť doľava, prejsť pomedzi stromy na lúku a hneď za stromami zabočiť doprava a stúpať hore lúkou. Vychodený chodník vás dovedie asi po 500 m na výhliadku (pozor však na zjazdárov na horských bicykloch, ktorí často jazdia práve touto trasou). Ak sa chcete vyhnúť cyklistom, obíďte vpravo poľnou cestou altánok Urbánka a stúpajte okolo plotov záhradiek ďalej. Po 400 m sa dostanete takmer na štátnu cestu. Pred ňou však odbočíte vychodeným chodníkom na výhliadku, ktorú budete mať 50 m po ľavej strane.
Z centra Hlohovca (Námestia sv. Michala) to na výhliadku trvá asi 35-40 minút a treba počítať s prekonaním výškového rozdielu.
Niečo o vyhliadke si môžete pričítať aj TU.

... FOTOGALÉRIA ...

Piknikové sedenie na Šianci a pohľady na mesto a okolie